Open house recap /オープンハウスでの模様

 

日本語

Principal Noyola speaking at Japanese open house

On May 5th, we invited native-speaking families with children born in 2010 / 2011 to visit the school, meet with the principal, and to learn more about the Japanese DLP to date.  Approximately 45 families and 65 people showed up to hear Principal Noyola talk passionately about her school and to tour the classes.  We have recapped the  main points from the open house for those that could not make it.

Curriculum: PS 147 is one of two Teacher’s College (TC) project schools affiliated with Columbia University.  The other is PS 414, Arbor School.  Staff members from TC come in on a monthly basis to work alongside the teachers in creating units of study that are Common Core aligned.  PS 147 has been using the “Go Math” curriculum long before they were endorsed as a NYC DOE Common Core curriculum.  Schools from around the city such as from Park Slope come to observe PS 147 teachers using this curriculum to learn from their best practices.

Physical education class is on the first floor: Every child gets Physical education class multiple times a week.  There is a full time Phys. Ed teacher and he built the program into what it is today.  The school has a long-standing partnership with STREB. STREB is a really amazing trapeze / gymnastic troupe that teaches children and adults in Williamsburg.

Music: They have a wonderful full time music teacher who teaches all students in the school. Music class starts from PreK with percussions in the younger grades. They learn how to read scores, and eventually, they get to learn how to play guitar and keyboard. The teacher has a strong background in brass band, so he is trying to get more brass instruments in the future.  They have a partnership with Music and the Brain that believes that teaching young children music early on activates their ability to learn other subjects such as math.

Art:  They do not have a full time art teacher but they do have a dedicated art room with supplies and materials for their art partnership with real artists who have exhibitions in the city! Today’s art teacher was from NURTUREart.  All grades get to participate in at least one art residency throughout the school year and these artists then provide professional development for the teachers to replicate the projects with their own students.

Field trips: Many families did not get to see the pictures of their field trips in the hallway. but the school believes that field trips enrich the students’ learning experience in the class. Kids will take school buses to travel to Central park, Botanic Garden, Classical music concerts, etc. They have about 25 field trips a year for PreK and K in a school  year.

Healthy meal: Ms.Noyola mentioned this in the morning before the tour, but the principal feels nutrition and healthy meals is a very important element to education. They have a partnership with Cookshop which teaches kids how to cook simple healthy meals, with vegetables delivered by Fresh Direct. They also have weekend cooking workshops for kids and parents.


back to top

カリキュラム: PS147はコロンビア大学のTeacher’s College (TC) projectと提供しているディストリクト14内の二つの学校の内の一つです。もう一つの学校はPS414、ブルックリンアーバースクールです。TCからスタッフメンバーが月に一度学校を訪れ、先生と協力してCommon Coreの補助の授業内容を作成します。PS147は “Go Math”カリキュラムをNYC DOE Common Coreが導入する前から導入していました。ニューヨーク中の学校が、(例に挙げるとパークスロープなど)147に訪問し同校の先生達がこのカリキュラムを通して教えている現場を観察しています。

1階での体育の授業: 全ての学年が週に数時間の割合で体育の授業を受けます。フルタイムの体育の先生により、現在の体育の授業は作られました。同校はSTREBとの長年のパートナーシップがあり、週に一度はSTREBのメンバーが来られて、子供達に直接体育の授業をしてくれます。STREBは有名な体操/空中ブランコなどのカンパニーで、ウィリアムズバーグのスタジオでは、子供や大人向けのクラスも開講しています。

音楽: 音楽はフルタイムの先生が教えています。PreKから授業を受ける事ができ、小さい子供達には、パーカッションなどの太鼓を教えています。子供達は楽譜の読み方を習い、高学年になる頃にはギターとキーボードの演奏ができるようになる事を目標としています。同先生は吹奏楽のバックグランドがあるので、学校のファンディングを通しトランペットやサックスなど少しずつ購入し、吹奏楽も今後は取り入れたいとの事です。同校はMusic and the Brainとのパートナーシップがあります。”Music and the Brain”は若い子供の時期より音楽を習い始める事により、算数などの教科を学ぶスキルがより向上すると考えています。

アート:フルタイムのアートの先生はいませんが、その代わりにニューヨークのギャラリーなどで実際に展示会をされているアーティスト達が入れ替わりで教えてくれています。同校にはアートルームと材料も全て揃っています。本日いらしたアートの先生はNURTUREart所属のアーティストです。どの学年の生徒もアーティストのクラスを月に一回以上受ける事ができ、アーティスト達が彼らがいない時も引き続き同じスタンスで教えていける様、先生方に直接内容をアドバイスしています。

遠足: 遠足の写真を見れなかったご家族がたくさんいらっしゃいましたが、同校はスクールバスを利用し沢山の遠足に行きます。年間25回、約二週間に一度以上の比率で、様々な場所を訪れます。例は、ブロンクス動物園、ブルックリン植物園、クラシック音楽会、セントラルパークなどです。

健康的な食生活: ノヨラ校長先生からお話しがありましたように、校長先生は栄養があり、健康的な食事が教育にとても重要だと考えています。同校はCookshopとのパートナーシップがあり、fresh directから送られて来る野菜を使って子供たちにクッキングのクラスを提供しています。週末には、保護者を含めたヘルシーな食事を作るワークショップも開催しています。夏には学校の構内で毎週水曜日にファーマーズマーケットが開催され、保護者の方達にも健康的な食生活を身近に感じてもらえるように努力されています。

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s